logo
Varför ska jag registrera mig och logga in?
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

3 Pages<123
Options
View
Gå till senaste meddelandet Go to first unread
Scrap  
#41 Postad : den 7 februari 2016 10:11:57(UTC)
Scrap

Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2012-09-06(UTC)
Meddelanden: 19
Område: Göteborg

Was thanked: 9 time(s) in 6 post(s)
Nytt gällande min trasiga reservdel, tidigare fick jag information från EST210 att man var tvungen att byta ut bakpartiet för deras nya reservdel skall passa, jag avvaktade och pratade med caliber 44, caliber fick en delen jag ville ha och dessutom kostnadsfritt (stort tack till caliber 44 för deras service).
Dock verkar det stämma att man måste byta bakpartiet, den nya reservdelen till vänster i bild, notera att det är tjockare i slutet, detta gör att den inte passar i riggen, blir väl antagligen att byta ut bakpartiet eller modda befintlig del genom att slipa den till samma tjocklek som den gamla, får fundera på detta lite, vad tycker ni?

UserPostedImage

EDIT:
UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

Testskjuts närmaste månaden, får se om det håller..

Edited by user den 7 februari 2016 11:51:35(UTC)  | Reason: Not specified

CZ 75 SP-01 Shadow
Smith & Wesson k38/m14
Unique 69
Hera Arms Triarii
thanks 1 user thanked Scrap for this useful post.
GunPowder on 2016-02-07(UTC)
GunPowder  
#42 Postad : den 9 februari 2016 00:29:37(UTC)
GunPowder

Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2010-10-03(UTC)
Meddelanden: 478
Sweden
Område: DDR / Västra Götaland

Was thanked: 190 time(s) in 97 post(s)
Då finns det möjlighet för de med Enclosure Kits att delta då Sätila Psk bjuder in till Banfält tävling den 10 April Varberg Caliber44 !!!

Inbjudan:

https://drive.google.com/file/d/...SGxfc3M/view?usp=sharing

Enclosure klassen är ju inte värd något som extern tävlingsresultat men när man ändå skjuter sina vanliga klasser kan det ju vara trevligt att även använda sitt Kit.... skytte ska ju vara skojWink
"A well armed society is a polite society"
thanks 1 user thanked GunPowder for this useful post.
Scrap on 2016-02-10(UTC)
GunPowder  
#43 Postad : den 10 februari 2016 08:43:43(UTC)
GunPowder

Sweden

Fick igår hem en liten pryl till Triariin....

UTG QD Sling swivel adaptor

Jag har haft vapenremmen konfigurerad så att Triariin hänger med mynningen neråt utmed mitt högra ben.... vilket fungerar utmärkt... såvida man inte behöver böja sig eller gå ner på huk... så, jag ville ha möjligheten att snabbt & smidigt koppla loss remmen från GD fästet framför stocken.... till framme vid handskyddet.... för att på så vis få en two point sling....

Dyr var den inte heller... 195kr plus några tior i frakt

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

EDIT:
Där ser man vad bra det är med foton ibland.....såg att jag satt den över del av hålet som är till för krutgaserna...... detta fixades med att flytta bak den en liten bit.

Edited by user den 10 februari 2016 08:52:20(UTC)  | Reason: Not specified

GunPowder  
#44 Postad : den 23 augusti 2016 15:39:03(UTC)
GunPowder

Sweden

Nytt rödpunktsikte !

Vortex Sparc AR

Det tidigare siktet (Vortex Sparc II) får istället tjäna S&W R8án när det finns behov.

Har väntat några månader på att denna modell skulle bli tillgänglig & billigaste priset i Europa jag kunnat hitta (drygt 2300kr inklusive 20 Euro frakt)var via: Optics Trade EU som ligger i Slovenien.
https://www.optics-trade.eu/en/

Aldrig handlat från dem förut.... lade beställningen i Lördags & siktet skickades iväg från dem i Måndags.... & here´s the kicker..... helv¤te vad snabbt det gick !!! Kunde välja mellan antingen 15 eller 20 Euro fraktkostnad..... & valde det senare (DHL Express).....tänkte det kunde vara skoj att testa....för 50kr extra... & det var det!
Paketet hämtades av DHL i igår (Måndags) kl 12.00(Slovenien) & levererades till mig idag (dagen efter) strax innan kl 10.00.....Holy shit !BigGrin mindre än 24 timmar.... inte illa DHL !

Med tanke på Vortex "no bullshit" lifetime warranty som följer med siktet..... så är eventuella garanti ärenden inga problem... oavsett vilken handlare man köpt det av eller i vilket land.

kan inte vänta tills jag kan åka ut till banan.... skjuta in & testa siktet....BigGrin

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage

Tq  
#45 Postad : den 28 september 2016 17:23:26(UTC)
Tq

Registrerade sig: 2009-09-01(UTC)
Meddelanden: 344
Område: Banan/jobbet

Was thanked: 42 time(s) in 28 post(s)
Först måste jag säga.. Farlig tråd!!!

Den fick mig att beställa en IMI KidonWhistle Bara för att jag slutligen föll för frestelsen.

Så nu är det väl även dags att köpa lite andra saker såsom sikte.
gunpowder, vad fick dig att välja Vortex Sparc AR som sikte? Sitter själv och funderar på rödpunkt kontra holografiskt.

Skulle egentligen haft användarnamnet TL men det blide inte så.
thanks 1 user thanked Tq for this useful post.
GunPowder on 2016-09-29(UTC)
GunPowder  
#46 Postad : den 29 september 2016 07:49:01(UTC)
GunPowder

Sweden

Originally Posted by: Tq Go to Quoted Post
Först måste jag säga.. Farlig tråd!!!

Den fick mig att beställa en IMI KidonWhistle Bara för att jag slutligen föll för frestelsen.

Så nu är det väl även dags att köpa lite andra saker såsom sikte.
gunpowder, vad fick dig att välja Vortex Sparc AR som sikte? Sitter själv och funderar på rödpunkt kontra holografiskt.

Ah.... Kidon ser inte alls dum ut....är den modellen ny?

Skoj att vi blir fler skyttar som skaffar Enclosure kits !

Har ingen som helst erfarenhet av holografiska sikten.... så jag kan inte jämföra...tyvärr.

Varför valde jag Vortex Sparc AR? Jag hade ju ett Sparc II sikte som jag inte har några klagomål på (hittills)..... sneglade lite på på andra sikten som ex Holosun & Docter.... samtidigt som jag inte ville lägga 7-8k på ett rödpunktsikte såsom ex Aimpoint T2.
Det blev Vortex som märke pga prisvärdheten & tungt vägande är livstidsgarantin som jag om inte annat inbillar mig måste bidra till ett bra andrahandsvärde..... & det blev Sparc AR dels pga designen & dels pga ett mer kompakt format.
Att den använder sig av AAA batteri istället för (2032) batteri som Sparc II var strunt samma för min del.
Personligen tycker jag att denna nya modell ser bättre ut på en plattform som en AR eller Triarii... än föregångaren.

Du måste ladda upp bilder/vids av din Kidon samt återkoppla med feedback när du har avverkat några mag.....skall bli väldigt intressant att ta del av.

Edited by user den 29 september 2016 07:59:31(UTC)  | Reason: Not specified

GunPowder  
#47 Postad : den 29 september 2016 15:52:17(UTC)
GunPowder

Sweden

När vi ändå pratar om rödpunkt sikten..... något jag märkt är:
om jag skjuter utan någon typ av glasögon.... så lyser punkten som den skall & samma gäller när jag använder skyddsglasögon.

Däremot, än så länge så behöver undertecknad endast läsglasögon till vardags..... & förutom en j-a massa sådana som ligger utspridda både i hemmet, jobbet, bilen osv.... så har jag även glasögon från optikern & de till skillnad från traditionella läsglasögon så att jag kan ha på dem 24/7 om jag så vill....dvs jag kan sitta & köra bil & se på långt håll utan problem (går ju inte med läsglasögon)... samtidigt som jag faktiskt kan se vad det står på stereo/Navi displayen/mobiltelefonen om jag så behöver.

Om jag har på mig de sistnämnda glasögonen & tittar igenom rödpunkt siktet så glöder punkten på ett starkare (irriterande) sätt.... som att någonting i glasen (glasögonen) negativt påverkar hur man ser punkten....
Någon annan som upplever samma fenomen?

Skulle onekligen vara intressant att se huruvida ett holografiskt sikte uppför sig på samma sätt.

Edited by user den 29 september 2016 15:53:31(UTC)  | Reason: Not specified

Tq  
#48 Postad : den 3 oktober 2016 09:29:07(UTC)
Tq

Registrerade sig: 2009-09-01(UTC)
Meddelanden: 344
Område: Banan/jobbet

Was thanked: 42 time(s) in 28 post(s)
Kidonen är ganska ny tro den funnits i ett år eller så, hittade den då jag började titta runt efter fodral.

Har också tittat runt på sikten. Finns sy mycket att välja på frågan är ju hur mycket man vill lägga.
Tycker att Holosun Paralow HS515C känns intressant då de har samma siktmedel som Eoteck med en 2MOA dot och 65 MOA circle.

Då jag aldrig haft med rödpunkt eller holografiskt att göra tidigare känner jag att det är svårt att få en känsla för vilken storlek på riktmedel man vill ha. Samt vad mer man får för mer pengar. Givetvis följer funktioner och kvalité på något sätt med priset, men samtidigt vill jag inte betala för kvalitet eller funktioner jag inte har nytta av.

Angående dina glasögon, kan inte bara vara så att de förstärker skärpan i rödpunkten vilket gör att den upplevs som starkare?
Har du samma problem om du sänker ljusstyrkan?
Skulle egentligen haft användarnamnet TL men det blide inte så.
GunPowder  
#49 Postad : den 3 oktober 2016 12:45:50(UTC)
GunPowder

Sweden

Originally Posted by: Tq Go to Quoted Post
Kidonen är ganska ny tro den funnits i ett år eller så, hittade den då jag började titta runt efter fodral.

Har också tittat runt på sikten. Finns sy mycket att välja på frågan är ju hur mycket man vill lägga.
Tycker att Holosun Paralow HS515C känns intressant då de har samma siktmedel som Eoteck med en 2MOA dot och 65 MOA circle.

Då jag aldrig haft med rödpunkt eller holografiskt att göra tidigare känner jag att det är svårt att få en känsla för vilken storlek på riktmedel man vill ha. Samt vad mer man får för mer pengar. Givetvis följer funktioner och kvalité på något sätt med priset, men samtidigt vill jag inte betala för kvalitet eller funktioner jag inte har nytta av.

Angående dina glasögon, kan inte bara vara så att de förstärker skärpan i rödpunkten vilket gör att den upplevs som starkare?
Har du samma problem om du sänker ljusstyrkan?

Var tvungen & ta fram Triariin, sätta på glasögonen i fråga & testa...& jo, punkten förstärks oavsett storlek.... äh, strunt samma....kommer inta att använda annat än skyddsglasögon i alla fall.

Den Holosun modell du hänvisar till är samma som jag grunnade på.....det den har som talar till dess fördel som jag ser det.... förutom hög prisvärdhet....är kompakt format & inte minst solcellerna.

Köp !!!! kan ju inte bli bättre än att få trovärdig feedback på olika plattformar, sikten & utrustning i tråden.
Till skillnad från de flesta Youtube kanaler så får ju ingen av oss någonting av det vi använder utan att betala för det med egna pengar.

GunPowder  
#50 Postad : den 15 april 2017 06:54:06(UTC)
GunPowder

Sweden

Det vore ju synd om den här tråden inte kom att innefatta även andra märken & modeller av Enclosure plattformar än Hera-Arms...

Så, när skyttekollegan införskaffade en CAA Micro Roni så ville ju undertecknad naturligtvis få pröva för att om inte annat jämföra med Triarii.

Kan man tycka om både Hamburgare & Pizza? Klart man kan!
Det är lite så det är med Micro Roni & Triarii....bägge har sina likheter & syfte... men sedan går de isär.

Den som har en Triarii kanske förmätet skulle kunna vifta undan Roni & hänvisa till att "Det skall minsann inte vara en massa plast här inte".... men, då skulle Roni anhängaren kunna kontra med att "Det skall inte bäras omkring på något tungt åbäke här inte"...

Nedan "Macaroni" var parad med en Glock 19 & beställd/köpt som Advanced Kit....vilket innebär att plattformen kommer med de tillbehör man vill ha....såsom:
Sling, flipup sikten, integrerad lampa, gaspedaler osv.

UserPostedImage

Ett Aimpoint H2 rödpunktsikte visade sig fungera alldeles ypperligt ihop med Makaronen....

Handen på hjärtat.....innan jag fick möjlighet att testa så befarade jag lite att Roni skulle kännas plastigt rapplig & ostadig.... mitt intryck efter att ha prövat Micro Roni var helt enkelt positivt överraskat.....bekväm att axla & skjuta, synnerligen kompakt & lätt & precisionen med G19 var det inget fel på.

Skulle jag kunna tänka mig att köpa en Macaroni? Definitivt !

Edited by user den 6 maj 2017 15:22:10(UTC)  | Reason: Not specified

seamaster  
#51 Postad : den 29 april 2017 23:59:18(UTC)
seamaster

Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2012-06-22(UTC)
Meddelanden: 11
Område: 08

här är min macarroni

UserPostedImage
roger55  
#52 Postad : den 30 april 2017 19:03:16(UTC)
roger55

Rank: Nykomling

Registrerade sig: 2017-04-30(UTC)
Meddelanden: 2

Hej

Jag är ny medlem på skytteforum.
Kan nån förklara mig hur man anonserar? vill sälja sig sauer x line x five supermatch 9mm.

Hälsningar Roger
GunPowder  
#53 Postad : den 1 maj 2017 14:09:24(UTC)
GunPowder

Sweden

Originally Posted by: roger55 Go to Quoted Post
Hej

Jag är ny medlem på skytteforum.
Kan nån förklara mig hur man anonserar? vill sälja sig sauer x line x five supermatch 9mm.

Hälsningar Roger

Kära Roger !

Vad trevligt att du hittat till Skytteforum.

Varför postar du ett inlägg om säljesannons i en tråd som inte har med det eller den Forumsdelen att göra?
Lite som att när/om du lyckas posta en tråd & inlägg med din säljes "annons" gällande din Sig..... så kladdar någon annan ner din tråd med irrelevanta inlägg som inte har något som helst anknytning till ämnet.... det vore ju nästan lite oförskämt... eller hur?

Hur som haver...
Jag är helt övertygad om att du kommer att lyckas med din säljesannons....du har ju trots allt kommit såpass långt att du lyckats skapa en profil.

¤ Gå in i Forumsdelen "Vapen säljes"
¤ läs den översta tråden som är klistrad med regler för vad som gäller specifikt för den typen av trådar/inlägg.
¤ läs sedan igenom andra medlemmars säljes annonser....så får du en fingervisning om hur de har gjort.

Svårare än så är det inte.

Ha en trevlig dag Roger !

Mvh
Gunpowder
Qunt  
#54 Postad : den 5 maj 2017 08:23:17(UTC)
Qunt

Rank: Nykomling

Registrerade sig: 2016-09-26(UTC)
Meddelanden: 4

En liten vacker fråga.

Hur ser tillståndsenheten på att man gör om pistol till gevär?
Är det lagligt?

Edited by user den 5 maj 2017 08:24:28(UTC)  | Reason: Not specified

GunPowder  
#55 Postad : den 5 maj 2017 10:35:37(UTC)
GunPowder

Sweden

Originally Posted by: Qunt Go to Quoted Post
En liten vacker fråga.

Hur ser tillståndsenheten på att man gör om pistol till gevär?
Är det lagligt?

Lagligt? Jajamen !
(annars hade ju ingen av oss skyttar skyltat med att vi har Enclosure kits)

I och med att man INTE byter ut befintlig pipa till en betydligt längre sådan.... så gör man inte om någonting. Det enda som sker är att man ger befintlig pistol en kostym som på intet sätt förändrar funktion, kaliber eller räckvidd.

Även om man hade fått sätta i en 4-5 gånger längre pipa så hade det ju inte gjort någon dramatisk förändring i alla fall.... pistolammo är pistolammo oavsett.

Det positiva för skytten är att han/hon kan axla vapnet, rödpunktsikte kan användas utan att manteln behöver fräsas.

Dessa två aspekter.... att kunna axla & använda rödpunkt är i mitt tycke det som gör detta koncept så skoj.

Edited by user den 5 maj 2017 10:36:40(UTC)  | Reason: Not specified

thanks 1 user thanked GunPowder for this useful post.
Qunt on 2017-05-07(UTC)
Användare som läser denna konversation
Guest (14)
3 Pages<123
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.