logo
Varför ska jag registrera mig och logga in?
Welcome Guest! To enable all features please Logga in or Registrera dig.

Notification

Icon
Error

Options
View
Gå till senaste meddelandet Go to first unread
Ulfman  
#1 Postad : den 21 december 2016 17:06:55(UTC)
Ulfman

Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2008-12-21(UTC)
Meddelanden: 21
Område: stockholm

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Idag när jag läser anna Marias c Bildts text om vapendirektivet. Kan jag inte mer än bli otroligt ledsen. Hur kan detta få fortgå?
Vii borde idag blivit åtminstone ca 650 000 ny SD väljare. hur kan Maria framställa detta som något bra? Helt galet. Swexit verkar vara ända lösningen tydligen(där av SD) Att sedan våra förbund har varit mer eller mindre total passiva gör mig än mer förbannad. Ni skall representera oss skyttar. Skäms på er. Ni borde alla få lämna era platser till förfogande . Skäms....

En mycket besviken skytt ...

http://www.moderaterna.n...-radet-och-kommissionen/

Ljungbackaerik  
#2 Postad : den 21 december 2016 17:30:21(UTC)
Ljungbackaerik

Rank: Veteran

Registrerade sig: 2009-11-13(UTC)
Meddelanden: 1,351
United States
Område: Tennessee

Was thanked: 344 time(s) in 119 post(s)
Det ser väl inte sådär helt katastrofalt ut, åtminstone i artikeln. Deaktiverade vapen är definitivt något som behöver ses över, och om jag förstår saken rätt riktar sig denna del av direktivet mest mot andra länder som har slappare lagstiftning. Å andra sidan har Sverige haft stränga vapenlagar sedan långt tillbaka, och eftersom vapenbrotten trots detta har ökat undrar man ju hur i hela friden nya lagar ska hjälpa. Allt medan gängbildning och våld ökar anser man att det är vapenlagarna som är problemet, men sånt här har politikerna tydligen inget intresse att ta sina "krafttag" mot: http://www.expressen.se/...and--attentat-i-ronneby/

Det som är mest upseendeväckande är kanske kommentaren om att "Vi gjorde tydligt att inte länka förslaget till terrorism". Det ser ut som att det fortfarande är totalt omöjligt att ens antyda att man utpekar vissa grupper, trots att de om och om igen visar att de är en av dagens största riskfaktorer. Vill minnas att jag läste en artikel där någon byfåne sa att den största risken med terrorattentat är att främlingsfientligheten ökar. Goddag yxskaft, PK ska're va minsann...
If you can't learn to do something well, learn to enjoy doing it poorly.
thanks 1 user thanked Ljungbackaerik for this useful post.
Huntsman on 2016-12-21(UTC)
Whistler  
#3 Postad : den 21 december 2016 18:54:37(UTC)
Whistler

Registrerade sig: 2008-12-09(UTC)
Meddelanden: 4,807
Sweden
Område: Sverige

Was thanked: 685 time(s) in 348 post(s)
Förslaget som är klubbat är katastrof. Begränsning på 10 skottsmagasin för gevär och 20-skotts för pistol. Gäller dessutom både halvauto och repeter. Man vet heller inte om det är "kan ta mer än 20 skott" eller "laddat med 20 mer än skott".
IPSC Revolver - inte lika snabbt, men dubbelt så roligt!
Ulfman  
#4 Postad : den 21 december 2016 19:38:50(UTC)
Ulfman

Hej ljungbackaeric
Det är inte hennes förskönade version som hon skrivit. Utan man måste tyvärr vara bra myvket mer påläst vad detta gäller för att kunna förstå den riktiga innebörden av hennes ord för att kunna tolka dem rätt. Det hon skriver är helt förkastligt. Skulle inte förvåna mig speciellt mycke om det inte blir så att ALLA vapen med magasinbrunn blir förbjudna inom en snar framtid.
Att förbunden som skall representera oss skyttat har varit tysta som möss är nästan värre, fy på er
Jüra  
#5 Postad : den 21 december 2016 21:08:54(UTC)
Jüra

Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2011-11-12(UTC)
Meddelanden: 193
Sweden
Område: Göteborg

Was thanked: 38 time(s) in 17 post(s)
Originally Posted by: Whistler Go to Quoted Post
Förslaget som är klubbat är katastrof. Begränsning på 10 skottsmagasin för gevär och 20-skotts för pistol. Gäller dessutom både halvauto och repeter. Man vet heller inte om det är "kan ta mer än 20 skott" eller "laddat med 20 mer än skott".

Är det klubbat? Var kan man läsa det?
Det hade varit en mardröm om frugan ville sälja mina vapen för det jag har sagt att jag har gett för dom.
Jüra  
#6 Postad : den 21 december 2016 21:44:52(UTC)
Jüra

Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2011-11-12(UTC)
Meddelanden: 193
Sweden
Område: Göteborg

Was thanked: 38 time(s) in 17 post(s)
Originally Posted by: Jü Go to Quoted Post
Originally Posted by: Whistler Go to Quoted Post

Är det klubbat? Var kan man läsa det?

Svarar mig själv med en del av förslaget.

For sport shooters, the new directive will authorise target shooters to acquire firearms and magazines that would be otherwise prohibited for civilian use, subject to strict conditions

Hur tolkar vi det här?
Det hade varit en mardröm om frugan ville sälja mina vapen för det jag har sagt att jag har gett för dom.
Ulfman  
#7 Postad : den 22 december 2016 07:14:19(UTC)
Ulfman

Hej jura
För att inte behöva skriva mig trött på en ipad så hänvisar jag dig till firearms united hemsida. Googla det namnet så får du några timmars läsning som garanterat får blodtrycket att stiga.
Nej inget är klubbat förrän i mars. Men man har enligt dem kommit så långt att man går ut och säger att man är eniga alla instanser. Det betyder att nu är det enbart den lilla handomröstningen kvar.
I EU så görs detta på löpande band. Om man som skytt inte tar sig i kragen och dränker sina politiskt valdada representanter inom EU med era åsikter. Så Räkna då med att detta snart är ett minne.
Du som skytt måste göra detta....förbunden gör näst intill NOLL.

Lycka till alla med skrivandet. Jag har redan legat på dom och jag skall skriva till alla i början på året igen.jag vet att jag gjort nått i alla fall . Har du ?????
Då menar jag inte dig jura utan alla som läser detta
Lycka till Hej

Edited by user den 22 december 2016 07:15:54(UTC)  | Reason: Not specified

mikebike  
#8 Postad : den 22 december 2016 20:35:32(UTC)
mikebike

Registrerade sig: 2008-12-08(UTC)
Meddelanden: 1,405
Område: Solna/Stockholm

Was thanked: 111 time(s) in 72 post(s)
Originally Posted by: Ulfman Go to Quoted Post
Idag när jag läser anna Marias c Bildts text om vapendirektivet. Kan jag inte mer än bli otroligt ledsen. Hur kan detta få fortgå?
Vii borde idag blivit åtminstone ca 650 000 ny SD väljare. hur kan Maria framställa detta som något bra? Helt galet. Swexit verkar vara ända lösningen tydligen(där av SD)

Även Schweiz och Norge måste införa de nya reglerna, trots att de inte är med i EU.
UK, som beslutat om utträde ur EU, har redan betydligt strängare regler än de som föreslagits av EU.

Här hemma har Peter Thorsell & Co som infört en ny och strängare FAP, helt oberoende av EU, och helt utan hänsyn till de remissvar som kom in.
Användare som läser denna konversation
Guest (11)
Gå till  
Du kan inte skapa nya konversationer i detta forum.
Du kan inte svara på konversationer i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.