Fyrfemtiofemman skrev:Har de hört talas om "skjuta och ha trevligt"?
Meh, ironi?

Jag syftade på att jag gärna hade sett att gränsen var kortare för pipan, men att det inte skulle vara så populärt om den kortades av i efterhand (när "alla" utom jag redan har licenser).
Dels så skulle jag aldrig komma på tanken att försöka ändra på reglerna på det sättet i efterhand, och dels skulle det vara fullt förståeligt om folk skulle bli pissed off om nu reglerna ändrades.
Men, nu är ju reglerna som de är, 3.9" max. Då vill jag ha en pistol som är i alla fall i närheten av 3.9", eftersom jag vet att jag är för tävlingsinriktad för att nöja mig med en 2" och den visirlinje jag får av det, om det finns andra som skjuter samma tävling med dubbelt så lång visirlinje.
Visst kan man skjuta och ha trevligt, och visst kan man skjuta och ha trevligt utan att placera sig i topp. Men i alla fall jag vill ha en ärlig chans rent utrustningsmässigt att placera mig bra (eller relativt bra) i resultatlistan. Om jag sedan placerar mig bra eller inte spelar ingen större roll, det är kul vilket som.
Men det är roligare om man har bra grejer att skjuta med.

EDIT: Ah, fast du kanske läste mitt "50%..." som att jag skulle bli impopulär med 0.06" för lång pipa? Det tror jag inte för ett ögonblick! Men jag vill hålla mig på rätt sida av gränsen, om inte annat så för min egen skull.
Hellre 0.3" för kort än 0.03" för lång, IMHO.