Kan bidra med lite mer väntetids information;
Det är idag 9veckor sedan jag lämnade in min licensansökan, komplett med serienummer på en bokad pistol, mitt första, eller ja blivande A-vapen.
Här i Borås jobbade det fram tills i midsommar två damer med licenshantering, varvid den ena gick i pension.
Om jag ringer in, presenterar mig artigt med förnamn och frågar om väntetiden så får jag inte ens ett svar.
Damen är inte intresserad av varken personnummer eller av mitt fullständiga namn.
Lite inside information; alla beslag av vapen samt dödsbon prioriteras först av allt, sedan kommer jakt och målskyttevapen.
I våras fanns det ute två annonser för att förstärka denna tjänst, personer som har skickat in sina ansökningar om de två utlovade tjänsterna har inte fått bekräftelser på sina ansökningar ens.
Jag vettifasiken, det verkar som att ju längre man kommer från huvudstaden desto längre tid, en kompis fick en 38. chief special med 2" pipa godkänd på under två veckor och han bor i Stockholm.
En sådan revolver är inte direkt något tävlingsvapen så jag förstår inte hur myndigheterna tänker?
Någon som kan hjälpa mig med idéer eller ska jag fortsätta att gnaga på handlederna och vänta?