Välkommen gäst Aktiva Trådar | Logga in | Registrera dig

2 Pages<12
SweDenCup 5 Kristianstad
Bull
#21 Postad : den 3 juli 2012 07:01:36(UTC)
Rank: Har varit med ett tag

Grupper: Medlem
Registrerade sig: 2008-12-08(UTC)

Was thanked: 29 time(s) in 23 post(s)
Jag tror jag hittade den först Mad . Andra stationen och hundskit under båda hälarna... Man får se det positivt - de andra hade kul!

/Bull
Xena
#22 Postad : den 4 juli 2012 20:03:52(UTC)
Rank: Nykomling

Registrerade sig: 2012-02-04(UTC)

Was thanked: 0 time(s) in 0 post(s)
macki1 skrev:
Xena skrev:
Extremo skrev:
Håkan:
Skit i att jaga extrapriser. Mini är kul, till och med värt en krona extra för dem.

Tycket stagerna var riktigt bra. Minan på 6an gav en fin kryddning...

Du vann första pris för att du hittade minan! Applause

Jag kände kryddan och letade efter den för jag ville vinna Dancing (=finna) den ....men du gjorde visst det före mig Liar

Nästa år så ska ingen få finna den före mig Cursing

Hoppas du överlevde ändå Unsure

Minan Roger refererar till var en stinkande hundskit !!

Ber om ursäkt för att jag inte fann den före er andra! Det var tydligen försent när jag kände doften Sad
Vet inte om jag behöver ta åt mig och be om ursäkt egentligen för det finns tydligen andra som rastar sina hundar där också....Eh?

Hoppas ni överlevde och inte råkar ut för det igen på vår bana! Hoppas allt det andra övervägde detta misstag och att ni hade roligt ändå! Unsure
Farb
#23 Postad : den 4 juli 2012 21:20:42(UTC)

Rank: Veteran

Registrerade sig: 2008-12-09(UTC)
Område: SKÅNE

Was thanked: 112 time(s) in 68 post(s)
Där blev det en del skitsnack Tongue

Jag tänkte be om lite tankar om stationerna. Konstruktiv kritik då Smile

Var där flera lösningar enligt er eller bara en solklar?

Stage 2, 3, 5 och 6 skulle ge möjligheten för skyttarna att ta stationen på längre håll eller springa närmre.

Jag har flera gånger hört klagomål från Openskyttar att det är för mycket närhåll på matcherna, där openpistolerna inte kommer till sin rätt - jag hoppas att stationerna gav Openskyttarna möjligheterna att nyttja sina fördelar Smile

Personligen är jag inte helt nöjd med stage 6 - gluggen var för stor, det skulle varit tvingande att lägga sig ner för att kunna nyttja den... Men där var ändå några som valde att ta hela stationen "uppifrån". Smile

Stage 1 gav möjligheten till lite för många skott från samma position - inte emot regelboken men kanske lite tråkigt?
Dock hörde jag att några hållit på att glömma de små tavlorna längst bak eller beskjuta dem två gånger - det var planen: Planering, planering, planering Smile

Som sagt: konstruktiv kritik tack Smile

// Håkan
Kontaktperson IPSC Kristianstad
Instruktör IPSC Pistol and Rifle
NROI CRO
www.shinko.se
Skändarn
#24 Postad : den 4 juli 2012 23:11:18(UTC)
Rank: Uppvärmd

Registrerade sig: 2012-03-15(UTC)
Område: Skåne

Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Jag har tyvärr ingen konstruktiv kritik eller kritik öht för den delen, men vill tacka för en väldigt bra dag och i mitt tycke väldigt roliga banor.
Farb
#25 Postad : den 4 juli 2012 23:18:50(UTC)

Rank: Veteran

Registrerade sig: 2008-12-09(UTC)
Område: SKÅNE

Was thanked: 112 time(s) in 68 post(s)
Tack Skändarn!

Kritik behöver inte vara något negativt! Smile

Du tycker banorna var roliga - positiv kritik! ThumpUp
Men... Vad var roligt med dem? Smile

// Håkan
Kontaktperson IPSC Kristianstad
Instruktör IPSC Pistol and Rifle
NROI CRO
www.shinko.se
Crödda
#26 Postad : den 5 juli 2012 08:16:54(UTC)

Rank: Uppvärmd

Område: Skåne

Was thanked: 5 time(s) in 4 post(s)
Kan bara säga att det var en bra match.
Och som RO på station 1 så var det en del som "glömde" det små söta tavlorna uppe i vallen och en del som sköt på dom 2 gånger eller var på väg att göra det men hejdade sig när de såg sina träffar.
Sånt kostar ju lite i tid samt att vi fick se en del olika lösningar.
7P Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
1 user thanked Crödda for this useful post.
Farb på 2012-07-05(UTC)
Bull
#27 Postad : den 5 juli 2012 09:07:02(UTC)
Rank: Har varit med ett tag

Was thanked: 29 time(s) in 23 post(s)
Det är alltid intressant med tavlor och/eller plåt som man kan ta från flera positioner. En fokuserad "walk-through" löser problemet till stor del, men det kan bli lite lurigt ändå.

Som revolverskytt gillade jag stationerna skarpt. Flera av dem gick att lösa på olika sätt och en del (bland annat 6:an) hade jag idag starkt övervägt att skjuta "på håll". Just valmöjligheten att skjuta en del tavlor på långt håll för att få resten av tavlorna att stämma med omladdningarna är en stor del av tjusningen med att skjuta revolver (tycker jag).

Jag gillar också "mouse-traps", framåtfallande plåtmål och låga gluggar! (är det fel på mig då??)

Xena: du skall definitivt inte ta åt dig, vi hade "skitkul" på 6:an.

/Bull
1 user thanked Bull for this useful post.
Farb på 2012-07-05(UTC)
Extremo
#28 Postad : den 5 juli 2012 11:09:52(UTC)

Rank: Stabil medlem

Man
Område: Över hela södern

Was thanked: 15 time(s) in 13 post(s)
Bull skrev:

Xena: du skall definitivt inte ta åt dig, vi hade "skitkul" på 6:an.

+100

5 lösningar på 3an vad jag kan minnas.
Monkey say, monkey do
BulM5 Swe
#29 Postad : den 5 juli 2012 22:21:28(UTC)

Registrerade sig: 2011-01-23(UTC)
Område: Växjö

Was thanked: 19 time(s) in 12 post(s)
Farb skrev:
Där blev det en del skitsnack Tongue

Jag tänkte be om lite tankar om stationerna. Konstruktiv kritik då Smile

Var där flera lösningar enligt er eller bara en solklar?

Stage 2, 3, 5 och 6 skulle ge möjligheten för skyttarna att ta stationen på längre håll eller springa närmre.

Jag har flera gånger hört klagomål från Openskyttar att det är för mycket närhåll på matcherna, där openpistolerna inte kommer till sin rätt - jag hoppas att stationerna gav Openskyttarna möjligheterna att nyttja sina fördelar Smile

Personligen är jag inte helt nöjd med stage 6 - gluggen var för stor, det skulle varit tvingande att lägga sig ner för att kunna nyttja den... Men där var ändå några som valde att ta hela stationen "uppifrån". Smile

Stage 1 gav möjligheten till lite för många skott från samma position - inte emot regelboken men kanske lite tråkigt?
Dock hörde jag att några hållit på att glömma de små tavlorna längst bak eller beskjuta dem två gånger - det var planen: Planering, planering, planering Smile

Som sagt: konstruktiv kritik tack Smile

// Håkan

Jodå, det fanns olika lösningar på många av stationerna!
Låt se nu...
1:an(min första station) var tack vare starten i mitten öppen för att springa till en ände och ta stationen "på rad" eller ta tavlorna så fort du ser dem. Precisionen kom in med de bakre minitavlorna - bra för tempokontroll!
Jag valde det senare, men ett dubbelmatningshak gjorde att jag tappade både tid och poäng - filmen visade att jag bara sköt ett skott efter haket på minitavlan längst till höger.Brick wall
2:an var enligt min bedömning bara en fråga om hur långt fram man skulle gå innan man hukade sig för att ta de sista tre tavlorna. Svår att få flyt på - ingen favorit.
3:an i korthet: To run or not to run - that is the question. Jag sköt allt från de bakre tre positionerna. Missade dock ett skott i den närmaste skurna högertavlan! Blink
4:an var en snabb liten rackare. Här kunde man gambla lite och ta vänster plåt, höger plåt, mousetrap hö och sen mousetrap vänster, men då gällde det att va' 100 på plåtarna.
Jag valde vänster plåt, tavla till vä före mousetrapen. Blev lite ställd när jag såg trapen på väg upp och sköt en miss över. Oh well...
5:an hade flest alternativ på matchen. Här krävdes större krav på precision mot minitavlorna om man ville ta allt från de bakre positionerna. Och det gjorde jag, 7C - kunde öst på lite mer...
6:an ställde frågan om man skulle springa i djupled eller i sidled. Jag tog sidled. Enkel kort station med mycket förflyttning, men kul.
7:an kunde man tjäna några meter på om man tog tavlorna i rätt ordning. Jag startade framför de 4 tavlorna till höger och började med den andra från höger, sen längst till höger och började röra mig åt vänster för att ta den vänstra och sen den kvarvarande till höger. Då var jag halvvägs till den första tavlan i vänstervallen. Resten sköts under förflyttning på väg fram med en avslutande kort rush till den skymda tavlan längst fram. Enkel och kul station som ändå krävde ganska mycket av skytten för att få till bra.
Som vanligt handlar det om att veta sin egen kapacitet och sina begränsningar. Och i Kristianstad prövades skyttarna på just detta.
I like - keep it up!
/Rob
P.S. Vi håller för närvarande på och skissar inför avslutningen i SweDen Cup som går i Växjö i slutet av september och jag kan lova att det åtminstone blir en stor station enligt mottot "run and gun" så glöm inte löpträningen nu i sommar! Flapper D.S.
2 users thanked BulM5 Swe for this useful post.
Farb på 2012-07-05(UTC), captain på 2012-07-06(UTC)
Xena
#30 Postad : den 7 juli 2012 12:16:10(UTC)
Rank: Nykomling

Registrerade sig: 2012-02-04(UTC)

Was thanked: 0 time(s) in 0 post(s)
Xena skrev:
Extremo skrev:
Håkan:
Skit i att jaga extrapriser. Mini är kul, till och med värt en krona extra för dem.

Tycket stagerna var riktigt bra. Minan på 6an gav en fin kryddning...

Jag kände kryddan och letade efter den för jag ville vinna Dancing (=finna) den ....men du gjorde visst det före mig Liar

Nästa år så ska ingen få finna den före mig Cursing

Hoppas du överlevde ändå Unsure

Extremo
#31 Postad : den 7 juli 2012 17:35:07(UTC)

Man
Område: Över hela södern

Was thanked: 15 time(s) in 13 post(s)
Jag valde långhåll så jag var safe. Tror visst Bull drog det kortaste strået.
Men som den vise Bull sa, det var skitkul och jag tror inte någon fick några bestående men.
Monkey say, monkey do
Användare som läser denna Tråd
Guest
2 Pages<12
Gå till  
Du kan inte skapa nya Trådar i detta forum.
Du kan inte svara på Trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

YAFVision Theme by Jaben Cargman (Tiny Gecko)