Välkommen gäst Aktiva Trådar | Logga in | Registrera dig

2 Pages<12
Double Tap 2012
RELOADER
#21 Postad : den 8 juni 2012 13:19:01(UTC)
Rank: Stabil medlem

Grupper: Medlem
Registrerade sig: 2008-12-09(UTC)
Område: Mordor

Was thanked: 40 time(s) in 30 post(s)
Harpan0 skrev:
Skitkul Läsning!
Liite avundsjuk är man ju på resan..

Jo jag ar lycklig pa det sattet att jag behover inte ta hansyn till nagon familj.Ja forutom min gamla mamma da.
Det ar naturligtvis inte billigt att aka ivag sa har men det ger mig sa mycket mera an"bara"skyttet.
Igar kvall nar jag satt och plockade ihop "riggen" sa funderade jag pa hur manga ganger jag har varit i USA och skjutit.Jag kom fram till att det ar minst 20 ggr kanske mer.Det finns tro det eller ej resor som jag inte har haft vapen med faktiskt.Sa summan kanske blir nagot hogre om man raknar med dom ocksa.
Jag gillar att resa i USA som ni forstar, det ar valdigt enkelt bara man har plast pengar.Hyrbil ar ett maste.
Det finns naturligtvis saker som jag inte gillar ocksa.I onsdags tex sa passerade jag Texas Prison Museum i Huntsville.Jag bestamde mig for att ga in och titta.Det kanske jag inte skulle ha gjort!

Mera sen.
1 user thanked RELOADER for this useful post.
Harpan0 på 2012-06-09(UTC)
RELOADER
#22 Postad : den 9 juni 2012 02:38:56(UTC)

Texas Prison Museum ligger i utkanten av Huntsville ca 150 km soder om Dallas. Jag passerade en skylt ute pa Interstate 45 som talade att museet fanns.Jag svangde av och korde vagen fram till museet. Det ar svart att missa eftersom ena hornet av museet ar byggt som ett vaktorn.
Efter att ha betalat mina 4$ i intrade sa borjade jag med att titta pa en kortare film som handlade om Texas Department Of Criminal Justice och deras nobla uppdrag. Rehab var inte nagot som man hade som huvudinriktning.Nej har var det arbete och "hard time" som gallde.Man papekade flera ganger under filmen att inga utrymmen dar fangar vistades var utrustad med AC.Det maste vara en upplevelse att kanna varmen i Texas en het sommardag fullt ut.
Sedna borjade jag rundvandringen den borjade med lite historia om tex Bonnie&Clyde som hade haft en del att gora i Texas.Nar man kom fram till vara dagar sa hade man en modern cell som man fick ga in i.Jag kunde nastan na bagge vaggarna med uttstrackta armar.I cellen fanns tva britsar en toalett ett litet handfat och en pall/bord av betong.Det var allt.Galler dorr precis som man ser i filmer fanns det ocksa. Man hade en skylt i cellen som sa att man kunde fa sitt foto tagit inne i cellen ikladd en randig troja, for bara 3$.
Sedan gick man vidare till flyktforsok och div annat.Man hade under ett antal ar en arlig Rodeo pa The Walls i Huntsville.
Jag rundade ett horn och hamnade i avdelningen for "Death Penalty".Man beskrev med alltydlig onskvardhet dodsstraffets historia i Texas.Man hade ocksa tagit dit "Ol Sparky" den eletriska stol som inte hade anvants sedan 1964.Nu anvande man modernare metoder. En hel monter beskrev proceduren med avrattning medelst gift injektion.Nar jag gick runt nasta horn sa fanns det pa ena vaggen beskrivit i detalj,en fanges sista dag i livet.Fran att han blev vackt pa morgonen till att han lamnade fangelset for alltid.
Jag kande en viss avsky nar jag horde kommentarerna fran andra besokare om det lagliga dodandet.Det gick val ut pa att det var battre forr osv.
Pa min vag ut sa passerade jag ett par montrar med uniformer och ett urval av de vapen som anvands resp hade anvants tidigare.
Innan jag gick darifran sa passerade jag forbi den lilla affar som fanns,med div.bocker den ena osmakligare an den andra.En hette Last Meal Requests eller liknande med recept hm,.En annan hette "Have A Seat Please".
Den var skriven av en jornalist som hade bevittnat 183 avrattningar, ocksa ett satt att fortjana sitt uppehalle pa.
Vad jag tyckte da? Jo vill man ha en insikt i hur man ser pa fangvard i Texas sa ak dit.For min del racker ett besok.
Pa vagen tillbaks till Dallas sa fick jag uppleva ett riktigt Texas ovader.Blixtar overallt och regn som vrakte ner.
Hela kvallen sa askade det.Man fick stanga de stora flygplaserna i Dallas (DFW och Love Field)for all trafik under ett antal timmar,med allt vad det innebar.
Nasta gang sa blir det lite svammel om Wichita Falls och tavlingen.

Godnatt.

RELOADER
#23 Postad : den 9 juni 2012 11:21:13(UTC)

Torsdag morgon sa borjade jag resan till Wichita Falls ca 3 timmar med bil nordvast Dallas.
Nar jag hade lamnat Dallas bakom mig sa var det stora slatter "Prarie" heter det visst med sma avbrott har och dar for lite skog.Lite kullar fanns ocksa men mestadels ganska platt.En hel del kossor sag jag ocksa.
Wicita Falls ar en stad med ca 100.000 invanare.Det finns en flygbas dar NATO utbildar piloter eftersom flygvadret oftast ar battre i Texas an i Danmark tex.
I ovrigt sa verkar det for en oinvigd vara centrum i en jordbruksbygd om man ska doma efter antalet affarer som saljer allt for jordbruket.
Sjalva skjutbanan ligger ca 20 minute vaster om staden.Sista 500 meterna ar det en "dirt road".
Man parkerar pa ett stort garde rundar ett par mindre barracker och sa ar man pa banan.
Alla stationer ligger pa hoger resp vanster sida om en bred "gata".Dar finns bord och skugga att vistas vid mellan skjutningarna.Upplagget paminner en hel del om Frank Garcias bana i Frostproof FL.Dar Florida Open gar i februari varje ar.
Stationerna da.Jo varje ar sa har man ett tema.Det har varit familjen Flinta,Raiders of The Lost Ark osv. I ar sa ar det pirat tema som galler. Pirates of The Double Tap,ar det i ar.
Jag gick runt i gar fredag och tittade och tankte. DET HAR BLIR KUL!!!
Robert Poter MD och hans gang har verkligen latit fantasin floda.Pa en station ska man starta med en papegoja pa ena axeln. Pa en annan ska man ga pa plankan.Det ar skytte at alla hall nastan.
Atta stationer idag och fyra imorgon ar upplagget.Prisutdelningen ska vara klar fore tre.

Mera sen.

Igar nar jag inspekterade stationerna sa hade jag en Dallas Cowboys troja pa mig.Pa strackan mellan forsta och sista stationen sa var det ett antal "Go Cowboys" som jag fick hora.Det verkar vara pa gransen till religion, deras kansla for sitt Dallas Cowboys.
JohnJ på 2012-06-09(UTC)
RELOADER
#24 Postad : den 10 juni 2012 23:55:23(UTC)

Tillbaka pa hotellet for att borja packa ihop grejerna och tanka pa hemresan. Just nu sa ar jag sa omtumlad efter tva dagar av riktiga "Hoser" stationer sa jag maste lata allt falla pa plats innan jag beskriver skjutandet.
Jag ar inte lattrord men vid prisutdelningen sa holl jag pa att falla i grat (nastan).
Innan man borjade prisutdelningen sa kallade Robert Porter som var MD fram mig.Han berattade att han forra hosten hade fatt ett mejl fran en Svensk skytt som vill komma over for att skjuta Double Tap.Denna skytt var jag och som ett tecken pa att jag hade varit med och skjutit sa fick jag en Texas flagga.En ganska stor sadan.
Enormt haftigt jag visste inte vad jag skulle saga....
Nar jag kom till baka till min plats sa var det en aldre herre som visade mig hur en flagga ska vikas.
Sa nu finns flaggan korrekt hopvikt i min skytte vaska.
En riktigt bra tavling var det.Daremot sa var det lite for varmt.Nar man borjade skjuta kl atta sa var det ca 25-27 grader.Pa em sa var det ca 34-39 grader. Det blaste en del, vilket stallde till en del problem eftersom det dammade.Vatten vatten och mera vatten var losningen,och halla sig i skuggan sa mycket som mojligt.En RO fick varmeslag men han aterhamtade sig efter att fatt vistas inomhus i ett rum med AC .
Jag aterkommer med mera svammel om tavlingen nar jag har sammlat tankarna igen.
Harpan0 på 2012-06-11(UTC)
RELOADER
#25 Postad : den 11 juni 2012 10:46:18(UTC)

Mandag morgon.
Borjar sa smatt att landa i verkligheten igen efter tavlingen.
Jag hade valt squad 15 eftersom i den fanns en "svensktalande" skytt Carina Burns en riktigt duktig skytt.For att(o)roa vara medskyttar sa pratade vi svenska till och fran med lite inslag av The Swedish Chef fran Mupparna ni vet "Ork Bork Hurdie Gurdie".I samma squad fanns Manny Bragg en GM i standard och Francis Livingston och Roy Steadman ett par duktiga Open skyttar.I squaden framfor oss gick Athena Lee och Valerie Levanza, ocksa ett par duktiga skyttar minst sagt.Phil Strader USPSA's president sag jag ocksa skjuta en station han var "ganska duktig vill jag pasta.Vi var 15 skyttar fran start men endast 13 skot hela tavlingen.Tva av skyttarna fran Border Patrol blev diskade. En for att han pekade ut sig rejalt och den andra for att han hade fingret pa avtryckaren nar han bytte magasin.Till bagge skyttarnas heder sa var de kvar med squaden resten av tavlingen och tejpade tavlor och hejade pa.
Vid ena anden pa banan sa fanns ett antal "handlare".Det var STI, Brazos Custom och nagra andra som jag inte la pa minnet.
Ar det nagot som jag vill "klaga" pa sa ar det att ibland sa var det val tajt med vinklarna.Nar man kom farande runt ett horn med pistolen i hogsta hugg sa kunde man raka illa ut. Nu ar det ju alltid skyttens ansvar och vid genomgangen sa var man valdigt noga med att poangtera de ev "faror" som fanns pa stationen.
Att vara RO kan inte ha varit latt springa fram och tillbaka i varmen.En del sag lite slitna ut efter matchen.
Man hade ett i mina ogon perfekt upplag for prisutdelningen.
Man stallde upp ett antal bord dar man la upp priser alltifran laddpressar till vaskor timers och holster.Det var val 8-10 olika grupper med grejer som fanns att valja pa. Varje skytt hade fatt fem biljetter som man kunde fordela ut allt efter behag.Jag valde att lagga mina fem i ladan med holster.Totalt sa var det attio priser som lattades ut. Tyvarr sa fick jag inget dar utan fick valja en lada i den vanliga utdelningen som kom pa slutet.Nar uttlottningen av priserna var klar sa var resultaten klara.Sa vantetiden var ganska minimal.
Double Tap 2012 ar nog en av de absolut basta tavlingar jag har skjutit.Western States i Reno "94" var ocksa en valdigt bra tavling.Likasa Area 2"Desert Classic" den ar bra varje gang. Men har var det full spruta hela vagen.Det ska vara kul att skjuta Double Tap var installningen och det var det!!!!!

Nu ska jag ha frukost efter det sa ska jag aka tillbaka genom "odemarken" tillbaka till Dallas
Mera sedan.

RELOADER
#26 Postad : den 16 juni 2012 03:09:43(UTC)

Jag satt och funderade på hur jag skulle beskriva stationerna när jag såg att det finns flera som har lagt upp sina filmer på You Tube.
Då känns det lite onödigt att jag ska med ord beskriva något som finns på bild redan.
Hur som helst en riktigt bra tävling var det.Nästa år så är det 6-9 Juni som nästa Double Tap går av stapeln.
Jag är riktigt frestad att åka till Texas igen.
Harpan0 på 2012-06-16(UTC)
RELOADER
#27 Postad : den 16 juni 2012 11:48:14(UTC)

Hur gick det då? Jo jag hade ingen bra tävling resultatmässigtThumbDown . Jag tror att jag låg på 40-45%.Hade jag kul?AbsolutWoot !!Vill jag åka dit igen?ThumbsUpSjälvklart.
Carina Burns vann dam Standard vilket är riktigt bra gjortApplause .
Eftersom jag inte hade tur med lottdragningen så fick jag ställa mig i kön som alla andra och ta en låda med grejer. Min inehöll t.ex en flaska Hoppes #9 en Dillon ammo låda för 40S&W.Ett par rekylfjädrar en multiskruvmejsel,rengöringslappar ett skrivbordsunderlägg från Sierra Bullets, putsdukar för optik och diverse annat smått och gott.
RELOADER
#28 Postad : den 23 juni 2012 17:45:38(UTC)

Nu finns det riktigt bra "filmer" att beskåda på nätet.
http://www.britinusa.net/video/2012doubletap/
Riktigt bra filmat är det.Jag syns som hastigast i ett par korta sekvenser.
Jag funderar seriöst på att åka tillbaka nästa år.Datumen är 7-9/6. Varmt javistt men en så jäkla rolig tävling att jag måste komma tillbaka.
Min favorit station måste bli 12:an "Shipwrecked".Ni har säkert sett bollhav på IKEA eller liknande.Att få skjuta i ett sådant var en upplevelse.Man förflyttade sig i "The Geisha Shuffle".Jag sköt min första tävling i USA i februari "92", och jag kan inte minnas en tävling med roligare stationer.
Användare som läser denna Tråd
Guest
2 Pages<12
Gå till  
Du kan inte skapa nya Trådar i detta forum.
Du kan inte svara på Trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

YAFVision Theme by Jaben Cargman (Tiny Gecko)