Topgunptours hade ingen plats, men jag lyckades få en plats genom att boka på sidan du tipsade om. Med 2 dagars varsel, dessutom. Bokade största paketet:
http://www.celeritas-sch...kages/shoot_em_all.html
Visst, är man väldigt förtjust i filmer och inte skjutit så mycket pistol, är det lätt värt pengarna.
För mig var det nog att få testa MP5, Saiga, Ak47 och M4 i halvauto som var värt att testa:-)
Att sen avsluta med helautokalashnikov och UK Vz.59 från höften (med lösa) gjorde att man gick därifrån med ett leende.
Instruktören var bra, men de krävde att man sköt pistol med två händer och var själva inte så noga med om andra instruktörer var framför mynningen när de visade torrklick och ventilationen var så dålig att det smakade skjutbana när man kom ut. (instruktörerna själva hade andningsmask)
Ta med egna skyddsglasögon som är repfria och inte immar igen är mitt tips om ni ska åka dit... och uträtta behov på annat håll. Vatten fanns inte på toa, men det kanske var tillfälligt p g a. Ett bygge.
Taxi till banan från centrum tog ca 20 min och kostade under 100 SEK med koden jag fick med bokningsbekräftelsen.
OvS skrev:Ta en sväng till Cafe Central i centrala Budapest och ät delikat middag. Kolla bergrumsmuseet under slottskullen. Köp med så mycket korv du kan bära från saluhallen.
Om du blir lite för glad efter detta, besök terrormusem på Andrassy 60 för att tappa tron på mänskligheten...
Efter skjutningen åkte vi och badade i 37-gardig pool i badhus jag ej minns namnet på. Där fick man bort det värsta klegget från skjutningen. På vägen hem gick vi förbi terrormuseet, men vi kände oss inte tillräckligt glada för att gå in.
I matväg blev det SOB-burgare på Hard Rock och lite fika på cafeet på andra sidan torget.
Ingen korv i saluhallen, men någon langos på övervåningen och paprikakrydda hem till skafferiet.
Gulasch åt vi naturligtvis också en kväll efter vinprovning uppe på House of hungarian wines i Buda.
Men till Budapest åker nog inte jag igen för att dricka vinet :-/
Helt OK midsommarhelg utan små grodor:-)
(Tänkte att jag kunde berätta lite om min helg, om någon skulle vara ute och googla i samma ärende som jag)
Ja, lokalerna och lånepuffrorna var precis så fräscha som på bilden