Välkommen gäst Aktiva Trådar | Logga in | Registrera dig

3 Pages<123
Froglube
Sören Franson
#41 Postad : den 7 maj 2012 12:59:09(UTC)

Rank: Veteran

Grupper: Medlem
Registrerade sig: 2008-12-12(UTC)
Man
Område: Malmö

Was thanked: 382 time(s) in 157 post(s)
Sören Franson skrev:
Om ni skickar ett självadresserat kuvert med två frimärken till adressen nedan så skickar jag en 5 ml engångsförpackning så länge lagret räcker. Jag är dock på resande fot till och med fredag så det blir först nästa vecka som proverna kommer fram:
    Defendor AB
    Skeppsgatan 19
    211 11 Malmö

Jag har tillfälligt slut på "smakproverna" men ska tillse att de som skickat kuvert men inte fått prov ännu skall få så snart nästas leverans dyker upp. Ber om ursäkt för dröjsmålet.
Sören Franson
#42 Postad : den 15 juni 2012 20:48:25(UTC)

Man

Sören Franson skrev:
Sören Franson skrev:
Om ni skickar ett självadresserat kuvert med två frimärken till adressen nedan så skickar jag en 5 ml engångsförpackning så länge lagret räcker. Jag är dock på resande fot till och med fredag så det blir först nästa vecka som proverna kommer fram:
    Defendor AB
    Skeppsgatan 19
    211 11 Malmö

Jag har tillfälligt slut på "smakproverna" men ska tillse att de som skickat kuvert men inte fått prov ännu skall få så snart nästas leverans dyker upp. Ber om ursäkt för dröjsmålet.

Har åter smakprover i lager.

Måste dela med mig av följande:
"Anonym" skrev:
Att killar aldrig läser instruktionsböcker är ju anmält känt. Blushing

Men ibland bör man läsa på förpackningarna innan man öppnar dem Laugh

Tänkte att jag börjar väl att testa slempastan. Tänkte att de var satan va hård och seg den var. Å luktade tuggummi, men den skulle ju vara "livsmedels klassad" BigGrin

Efter att först ha delat på klumpen och gnidit in halva pistolen med den så började jag så smått undra om det trots allt inte var ett aprilskämt Blink

Nå väl tittade åter på förpackningen bara för att konstatera att Sören varit så snäll så sänt med ett tuggummi! Så nu är pistolen tuggummad BigGrin Laugh Laugh Blushing Blushing

Tack Sören. Skall bli intressant att testa tuben.

1 user thanked Sören Franson for this useful post.
JohnJ på 2012-06-17(UTC)
Terpenoid
#43 Postad : den 17 juni 2012 03:00:44(UTC)
Rank: Har varit med ett tag

Registrerade sig: 2009-03-26(UTC)
Område: Uppsala

Was thanked: 69 time(s) in 42 post(s)
Sören Franson skrev:
Jag är dock på resande fot till och med fredag så det blir först nästa vecka som proverna kommer

Kan det varit dig jag flög med från NY till ARN i onsdag/torsdag då? Har aldrig träffat dig men tyckte jag kände igen ditt fejs på planet från din forumbild. (personen plockade även fram en ar-15 tidning)
:)
.22 / .223 / 9mm / .40 / .44M / .308
Sören Franson
#44 Postad : den 17 juni 2012 08:40:50(UTC)

Man

Nej, det var nog min elaka tvilling. Mitt resande var inte interkontinentalt denna gång.
SideBurn
#45 Postad : den 17 juni 2012 08:43:22(UTC)

Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2011-12-04(UTC)
Man
Område: Umeå

Was thanked: 19 time(s) in 18 post(s)

"Anonym" skrev:
Att killar aldrig läser instruktionsböcker är ju anmält känt. Blushing

Men ibland bör man läsa på förpackningarna innan man öppnar dem Laugh

Tänkte att jag börjar väl att testa slempastan. Tänkte att de var satan va hård och seg den var. Å luktade tuggummi, men den skulle ju vara "livsmedels klassad" BigGrin

Efter att först ha delat på klumpen och gnidit in halva pistolen med den så började jag så smått undra om det trots allt inte var ett aprilskämt Blink

Nå väl tittade åter på förpackningen bara för att konstatera att Sören varit så snäll så sänt med ett tuggummi! Så nu är pistolen tuggummad BigGrin Laugh Laugh Blushing Blushing

Tack Sören. Skall bli intressant att testa tuben.

If yer gonna be dumb, ye gotta be tough Laugh

Låter intressant! Skickar ett kuvert för prov!
Kan du lista svenska ÅF utan att bryta mot några regler llr "lojalitetsavtal"? ;)
"Auri Sacra Fames"
Sören Franson
#46 Postad : den 17 juni 2012 09:53:27(UTC)

Man

SideBurn skrev:
Kan du lista svenska ÅF utan att bryta mot några regler llr "lojalitetsavtal"? ;)

http://www.froglubesverige.se/aterforsaljare.html
heintron
#47 Postad : den 17 juni 2012 11:19:14(UTC)

Registrerade sig: 2009-12-03(UTC)
Man
Område: x

Was thanked: 188 time(s) in 123 post(s)
Kör froglube på allt nu mest för att allt annat luktar förjävligt och det har fungerat så bra. Jag rengör dock pipan med kopparsolvent än för jag antar att froglube inte tar bort rester av kopparmantel?

Iaf så får jag inget gnäll över att jag rengör grejerna inomhus av sambon längre ThumbsUp

Min ar får extra mycket gegg bara för säkerhetsskull men jag misstänker att jag överdriver där. Har inte märkt annat än att allt skit bara är att torka av direkt med en microfibertrasa sen penslar jag på lite nytt efteråt. Drygt är det också! Wub

Förövrigt kommer lukten från sarsaparill http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarsaparill
Samma sak som smurfarna äter! ThumpUp
Sören Franson
#48 Postad : den 17 juni 2012 13:47:02(UTC)

Man

heintron skrev:
Kör froglube på allt nu mest för att allt annat luktar förjävligt och det har fungerat så bra. Jag rengör dock pipan med kopparsolvent än för jag antar att froglube inte tar bort rester av kopparmantel?

Nej, FrogLube är inte en kopparlösare även om jag hört att vissa fått bort en hel del koppar ur pipan även med FrogLube. Där tror jag dock att de upplevt det efter att de först rengjort pipan ordentligt med en kopparlösare och sedan applicerat FrogLube i pipan varpå pipan inte mantlat lika mycket (i och med den minskade friktionen) samt att den kopparresterna inte får lika bra "grepp" varför den är lättare att få bort.
loko3
#49 Postad : den 17 juni 2012 18:04:14(UTC)

Registrerade sig: 2008-12-14(UTC)
Woman

Was thanked: 295 time(s) in 185 post(s)
För koppar kan jag rekommendera:

M-PRO 7™ COPPER REMOVER

Ammonia-free formula works fast to dissolve and strip out stubborn copper fouling caused by high-velocity, copper-jacketed bullets
used in varmint, tactical, and competition guns. Helps restore accuracy to neglected bores and conditions the steel to reduce future
copper buildup. Won’t etch or pit barrel steel, but should not be used on brass, aluminum, and blued or plated surfaces. Odorless,
environmentally safe, biodegradable, non-toxic, and non-flammable

Kör den själv i mina bössor och pistoler.
Sören Franson
#50 Postad : den 17 juni 2012 18:17:01(UTC)

Man

Jag har slutat använda kopparborttagning då det ur precisionssynpunkt är poänglöst att rensa pipan på kopparbeläggningen (det är oftast bättre att låta den vara kvar annars måste pipan skjutas ett antal skott så att ny beläggning kan byggas upp innan precisionen kommer tillbaka - värre är det då med moly). Men MPro-7 är bra grejjer - vi nyttjade det på McBros och jag har fortfarande en flaska kvar från den tiden.
Sören Franson
#51 Postad : den 3 augusti 2012 14:50:48(UTC)

Man

Igår lanserade FrogLube äntligen sin nya solvent. Så nu går det att göra en 100% miljövänlig övergång från gamla petrokemiska vapenvårdsprodukter till FrogLube. Den är även kopparlösande (hur den står sig mot M-Pro 7 vågar jag inte uttala mig om ännu). Jag har beställt hem den i 237ml sprayflaskor samt 3,8-litersdunkar. Jag passade även på att beställa hem den vanliga pastan och vätskan i 3,8-litersförpackningar.

Min förhoppning är att vi ska kunna lansera dessa på SM i IPSC Rifle i Malmö (där vi är sponsor).
KUNGSHOLMEN
#52 Postad : den 3 augusti 2012 15:30:45(UTC)

Rank: Stabil medlem

Registrerade sig: 2008-12-09(UTC)
Område: STOCKHOLM

Was thanked: 69 time(s) in 42 post(s)
Sören Franson skrev:
Igår lanserade FrogLube äntligen sin nya solvent. Så nu går det att göra en 100% miljövänlig övergång från gamla petrokemiska vapenvårdsprodukter till FrogLube. Den är även kopparlösande (hur den står sig mot M-Pro 7 vågar jag inte uttala mig om ännu). Jag har beställt hem den i 237ml sprayflaskor samt 3,8-litersdunkar. Jag passade även på att beställa hem den vanliga pastan och vätskan i 3,8-litersförpackningar.

Min förhoppning är att vi ska kunna lansera dessa på SM i IPSC Rifle i Malmö (där vi är sponsor).

Nice deluxe, det ser jag fram mot.
Skeletor Goes To Mars
Soldier
#53 Postad : den 3 augusti 2012 17:33:24(UTC)

Grupper: Medlem, Moderator
Område: Skyttegraven

Was thanked: 314 time(s) in 130 post(s)
.
Mod: Har på begäran slagit ihop två trådar om Froglube. Detta gör att det kan se konstigt ut då inlägg blandas lite i början av den här tråden.
Sista inlägget i den andra tråden skrevs 26 april, så därefter är det normal ordning i den här tråden. Före dess kan det som sagt vara inlägg från bägge trådarna lite blandat.
Men det handlar om samma sak, och det här är bättre än att ni skriver dubbelt i flera trådar. Hoppas ni har överseende med detta. /Soldier

.
1 user thanked Soldier for this useful post.
Sören Franson på 2012-08-03(UTC)
Sören Franson
#54 Postad : den 9 augusti 2012 13:52:32(UTC)

Man

rothman
#55 Postad : den 2 oktober 2012 13:44:41(UTC)

Rank: Har varit med ett tag

Registrerade sig: 2008-12-07(UTC)
Man
Område: Östergötland

Was thanked: 44 time(s) in 29 post(s)
jag sprang på ett froglubetest på reddit om någon är intresserad

http://www.reddit.com/r/...be_live_fire_water_test/
.22 | .223 | 9mm | .45 ACP | .45-70
Användare som läser denna Tråd
Guest
3 Pages<123
Gå till  
Du kan inte skapa nya Trådar i detta forum.
Du kan inte svara på Trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

YAFVision Theme by Jaben Cargman (Tiny Gecko)