Välkommen gäst Aktiva Trådar | Logga in | Registrera dig

Fått hem min P210 Super Target
Skalman
#1 Postad : den 13 augusti 2011 18:12:35(UTC)

Rank: Uppvärmd

Grupper: Medlem
Registrerade sig: 2009-12-25(UTC)
Område: Stockholm/Lund

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Ägde tidigare en P210-5 LS. Jämfört med den är kvaliten lite sämre. Minimalt glapp mellan mantel och stomme på min nya Super Target. Trycket är superbra på Super Target med mycket förtrycke och en distinkt crispigt men lätt trycke (precis som jag vill ha det). Min förra P210-5 LS var ett mycket bra exemplar och spelet mellan mantel/stomme var omöjligt att känna och även förtrycket var mjukt helt utan skrap. På Super Target är det minimalt "skrap" i förtrycket" men försvinner det inte efter ett par hundra avfyrningar så polerar jag bort det. Själva tryckpunkten är däremot helt crispigt.

Har bara testskjutit en ask Magtech 9B men blev bra samlingar och träffarna satt precis där jag kände att de borde sitta, dvs de skott som kändes som en 10a var en 10a och de som känders "lite åt höger" satt i nian åt höger. Efter utprovning av ammo går det nog hur bra som hellst!

Sammanfattning: Inte samma kvalite som min förra P210-5 LS men av alla nyproducerade vapen vill jag inte ha något annat vapen! Balansen och skjutkänslan är exakt densamma som P210-5 LS, dvs otroligt bra.

Spårryttaren
#2 Postad : den 13 augusti 2011 19:56:03(UTC)

Rank: Har varit med ett tag

Registrerade sig: 2009-04-12(UTC)
Man
Område: Västra Götaland

Was thanked: 90 time(s) in 34 post(s)
Tack for intressant rapport! Din nya pang är säkert hur fin som helst att skjuta med..!

Har själv haft funderingar på att byta, men jag tror faktiskt att jag behåller min gamla P210-5 LS. Den har gett mig pallplats på klubbtävlingarna i många år..! Varför riskera ett vinnande koncept?BigGrin

Pangen älskar den svarta 39 ammo´n....! Tyvärr är de snart slut.Sad
Got Torque?
#3 Postad : den 14 augusti 2011 19:19:56(UTC)

Registrerade sig: 2009-07-08(UTC)
Område: Skjutbanan

Was thanked: 23 time(s) in 21 post(s)
Den är bra läcker den där Super Target! Ergonomin verkar ju lika fin som på X modellerna
men med en lägre centrumlinje på pipan och mer smäcker konstruktion.
-Hur var det nu, finns dem där med treläges sikte för PPC? Jag har sett någon form av treläges, men det
verkar inte vara byggt för att kunna rika pil?!
Tävlingen för enbart Glockar:
Glockenspiel Präzision 1/6 2013
http://skytteforum.com/d...spx?g=posts&t=31946

Petfrogg
#4 Postad : den 14 augusti 2011 19:36:34(UTC)

Registrerade sig: 2009-05-01(UTC)
Man
Område: Stockholm

Was thanked: 9 time(s) in 9 post(s)
Snyggt med kontrollerna på samma sätt som på en 1911. ThumpUp
mvh
Petfrogg

Motto:
Jag förbehåller mig alltid rätten att ha fel.
Skalman
#5 Postad : den 15 augusti 2011 15:54:46(UTC)

Nu efter att ha blindavfyrat sådär tusen gånger är trycket helt otroligt bra!!! :D Tryckpunkten var crispig från böran men nu är även förtrycket lika mjukt och rent som det var på min P210-5LS
MCS
#6 Postad : den 16 augusti 2011 19:12:15(UTC)

Registrerade sig: 2009-07-19(UTC)

Was thanked: 0 time(s) in 0 post(s)
Hämtade ut min Super Target på Sportec idag. Det första vapnet jag tittade på visade sig ha en defekt tryckmekanism men det andra vapnet fungerade bra. Var nere på banan och provade lite och måste säga att det är väldigt skönt vapen att skjuta med, påminner väldigt mycket om Nojjan i trycker och balans. Avtryckarvikten är rätt så hög från början men blev förvånad över hur lätt det ändå känns när man väll står och skjuter. Men några 1000 skott till sen får man väll börja trimma trycket så det blir precis som man vill ha det.
In passning mellan mantel och stomme är inte i klass med Heavy frame men det lilla glapp där är verkar inte påverka precisionen. Ska bli väldigt spännande att sätta vapnet i skottstolen och se vad det kan.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att dela på vapnet (dock inte några delar som rör tryckmekanismen). Finishen på delarna är (i min mening) bra och det känns som ett helt ok handarbete. Dock var där två metallflisor som givetvis lyckades hitta sig in i fingret (men nu sitter de i alla fall inte i vapnet :p ).

Dock en sak som jag inte tyckte om, vilket inte påverkar mig då jag bara skjuter nationellt, är säkringen. Tycker den är lite kort och lite för vass för att jag skulle vilja använda den till PPC. Det är också lite tråkigt att originalkolven behöver modifieras för att passa till de nationella grenarna.

Måste säga att jag än så länge är nöjd med mitt köp.
Skalman
#7 Postad : den 16 augusti 2011 23:47:09(UTC)

Justerat avtryckar stoppet, nu ligger den blick stilla när man blindavfyrar! Behöver ju inte ens koncentrera sig :) Testa du med, skruv nr 2
duccen
#8 Postad : den 2 september 2011 20:00:16(UTC)

Registrerade sig: 2008-12-17(UTC)
Område: Skåne

Jag skulle nog hellre vilja ha en Bob Marvel 1911 i 9mm ;-)
Skalman
#9 Postad : den 4 september 2011 03:23:38(UTC)

hahahaha.. liiiite trist att det ligger ett vapen i gubbens skåp med mitt namn! Ska ta tag i det där i veckan och tjata vidare på dem Brick wall
Puh
#10 Postad : den 16 maj 2013 16:21:42(UTC)

Registrerade sig: 2009-06-15(UTC)
Område: Skåne

Was thanked: 0 time(s) in 0 post(s)
Skalman skrev:
Justerat avtryckar stoppet, nu ligger den blick stilla när man blindavfyrar! Behöver ju inte ens koncentrera sig :) Testa du med, skruv nr 2

Skruva du in eller ut skruven Med vänlig hälsning,

........ _/\_______________________
...... / `---__[____]______________|()] :::::::::::::::::[]]]]]]])
..... /_==o;;;;;;;;________.:/_______\_/
..... ),---.(_(__) /
.....// (\) ) ,----"
...// ___//
.//____ |.

Användare som läser denna Tråd
Guest
Gå till  
Du kan inte skapa nya Trådar i detta forum.
Du kan inte svara på Trådar i detta forum.
Du kan inte radera dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte ändra dina meddelanden i detta forum.
Du kan inte skapa undersökningar i detta forum.
Du kan inte svara på undersökningar i detta forum.

YAFVision Theme by Jaben Cargman (Tiny Gecko)