svenskmastare wrote:Hur många av våra diskussioner här på forumet resulterar i en motion/regeländring?
I denna diskussion var vi många som skulle motionera:
http://skytteforum.com/d...sts&t=15363&p=9
Ser inte att nån gjorde det, nu finns ju som väl är de bordlagda frågorna kvar....
Det jag menar är att alla vi forumiter är duktiga på att tycka, men inte alltid får fram vårt budskap på rätt ställe.
Kanske just för att man HAR diskuterat saken här, så såg man saken i ett annat ljus efteråt, när man fått lite perspektiv på saker och ting ?
Eller så kanske t.o.m. diskussionerna gjorde att man inte fick det stöd från den egna klubben/kretsen, för att dom andra hört andra sidan av argumenten.
Men jag känner iallafall igen flera motioner från våra tidigare forumdiskussioner.
Det är iallafall bättre att pejla av med så många som möjligt, t.ex. här på forumet, innan man beslutar om saker som rör hela skyttesverige.
Klart bättre än att bara sitta insnöad i diverse styrelser och "tycka" vad som är bäst för alla.
Se bara på den här tråden, som har över 4000 läsningar, tror du verkligen att denna diskussion inte finns i bakhuvudet för dom som röstar om motionerna?
Eller är du helt övertygad om att ingen skytt läser på detta forum?
Det är INGEN som sagt att man ska diskutera här UTAN att skriva/rösta på motioner.
Men jag fattar inte vad som skulle vara positivt med att INTE diskutera sakerna ordentligt innan man röstar.
Som jag ser det är diskussionsforum ett alldeles ypperligt tillfälle att kolla vilka för och nackdelar motionerna kan ha.
Sen vill jag påminna om att dom allra flesta "forumiter" faktiskt är skyttar också, och därmed hör till den grupp som berörs av besluten.
Bara för att man "tycker" och skriver på forum så utesluter inte det att man faktiskt har en rösträtt också, eller hur ?
haklin wrote:Vilket är synd då jag upplever att många har kloka åsikter trots allt.
Som sagt, då har ju ändå dessa diskusioner gett något trots allt.
Och det borgar ju för att de röster som läggs på motionerna har bättre grund att stå på, oavsett hur man sen röstar.
Jag håller inte på och tackar inlägg, uppskattar jag ett inlägg så kan jag faktiskt skriva det själv i tråden istället.