Avtryckaren är inte nödvändigtvis så lätt att montera, man kan göra mycket fel här, en bra sak är att skruva in eventuell triggerstopskruv innan man monterar triggern, det är lättast att skruva in den bakifrån på avtryckaren.
Börja först med att kolla formen på triggerloopen genom att trä den över ett magasin, den skall inte kärva någonstans utan löpa helt fritt över magget, min avtryckare nöp fast som synes...bruka inte våld utan indentifiera var nånstans det klämmer åt och dra försiktigt isär bågen med fingertopparna, det räcker, dra inte för mycket för då nyper den fast inuti stommen istället.
Att räta ut en misshandlad krokig båge är nog omöjligt!
Stoppa in triggern försiktigt och se var det kärvar mot stommen nånstans, i mitt fall tog det stopp rätt tidigt, det var som tur inget problem i spåren för triggerloopen, det är svårt att komma åt med filen där..

Min trigger var lite bredare än originalet så den tog i lite på sidorna, jag valde att inte fila på triggern utan att ta bort "frässkägget" som fanns på sidorna i triggerhålet, en magnetfil visade sig vara perfekt för ändamålet.

Syna de utfrästa spåren noggrant, rengör lika noggrant när du filat färdigt.

(Riktigt hardcore är ju att bryna utsidan på triggerloopen för bättre glid, i de ruskigt grovt bearbetade spåren i en Norinco spelar det dock förmodligen ingen roll..)
viel glock!