Whistler wrote:loko3: Vad använder du för kulor? Om en kammare är tightare än pipan kommer en blykula att klämmas ihop och bli för liten, varpå den inte tätar ordentligt och krutgaser läcker vid sidan om. Kan vara en idé att slugga vapnet och se om kulan som gått igenom pipan går lika trögt genom alla kammare.
Det är Fiocchi köpe-ammo jag använder för stunden. Precisionen är det inget fel på konstigt nog. Deras 110gr FMJ bular inte hylsorna heller av någon anledning. Du kanske har rätt i att det blir för trångt med wc kulorna och att det skapar fenomenet!
Nåväl. Hur sluggar jag pipan då utan att vara raketforskare? Micrometer och digitalskjutmått finns till hands, men skruvstäd och faktiskt verkstad står jag för närvarande utan. Om någon månad eller två då jag flyttat så kanske jag börjar kunna göra arbeten av denna typ hemma igen.
Kontentan är att du inte tror dig ha samma bekymmer som jag då i alla fall. Tur är väl det, men det var det enda jag kunde komma på utöver det som redan skrivits.
Om en hammare är det enda verktyg man har så kommer alla problem snabbt börja likna en spik.